Groenk

0 termék - 0 Ft

A 10 legjobb természetes vitaminforrás télen

Azt gondolnánk, hogy télen nehéz természetes úton vitamint pótolni a szervezetbe – de ez nincs így. Összeszedtünk 10 természetes vitaminforrást, hogy még egy utolsót lökj a szervezeteden a tavaszi megújulás előtt. 

A 10 legjobb természetes vitaminforrás télen

Brokkoli

A brokkoli megosztó zöldség, sokan szeretik, sokan egyáltalán nem eszik meg, ettől függetlenül előkelő helyen áll a vitaminpótlás listáján. 

A brokkoli C- és K-vitaminban gazdag: mindössze 10dkg nyers brokkoli a napi adagot fedezi mindkét vitaminból.

Nagyon jó hatással van a látásra, az asztmára és az idegrendszerre is, valamint csökkenti a vér koleszterinszintjét.

A brokkoliban található rafanin antibiotikus hatású, kutatások is igazolták, hogy gátolja egyes vírusok, baktériumok és gombák szaporodását.

A rafanin egyébként gátolja a pajzsmirigyben a tiroxin és a kalcitonin termelődését, ezzel segítve a pajzsmirigy egyensúly fenntartását. 

 

Tipp: Főzés helyett inkább pároljuk gőz fölött, vagy még inkább fogyasszuk nyersen.

 

Cékla 

A céklát már a babilóniaiak és a föníciaiak is termesztették a Közel-Keleten, a rómaiak közvetítésével jutott el Európába. A népi hagyomány évszázadok óta gyógyító erejű, egészségvédő zöldségként tartja számon. 

Rosttartalma magas, szénhidráttartalma alacsony. A rostok jótékonyan serkentik az emésztést. A céklával sokféle vitamin megtalálható: B2-, B1-, B6-, C-vitamin, biotin, folsav, béta-karotin. Ásványi anyag tartalma is figyelemre méltó, a legfontosabbak: kálium, nátrium, magnézium, kalcium, szilícium. 

A cékla vérképző, előnyösen befolyásolja a szervezet sav-bázis egyensúlyát és a máj anyagcsere folyamatait. 

Olvass többet a cékla jótékony hatásáról az erről szóló cikkben.

 

Tipp: Ha a sima cékla nagyon földes ízű neked, próbáld ki a sárga céklát, mely ugyanolyan hatással bír, az íze viszont selymes és édeskés.

 

Fekete retek 

A fekete retek vitaminokban, tápanyagokban gazdag, különösen rézben, vasban, magnéziumban, káliumban, szelénben és cinkben, valamint A-, B-, C- és E-vitaminokban.

A fekete retek leve tele van antioxidánssal, így meggátolja a sejtek károsodását. 

Hozzánk most ellenőrzött bio gazdaságból érkezik, így a hatása még erősebb!

 

Tipp: Ha este fogyasztod, nagyszerű torokgyógyító és köhögéscsillapító!

 

Sárgarépa

Ha lassú az emésztésed vagy magas a koleszterined, mindenképp fogyassz rendszeresen sárgarépát, nyersen is.

A répának magas a béta-karotin tartalma, amit a szervezetünk A-vitaminná alakít át, ami elengedhetetlen a tökéletes látáshoz. Az A-vitaminon kívül a répában megtalálható a B1-, B2-, B6- C-, D- és E-vitamin  is.

Magas rosttartalma tisztítja a bélrendszert, javítja az emésztést, méregtelenítő hatású, erősíti a lépet és a hasnyálmirigyet. 

 

Tipp: Nézz szét és próbáld ki a színes répákat és a színes baby répákat is!

 

Kelbimbó 

A kelbimbó nem tartozik a legnépszerűbb zöldségek közé, pedig sok hasznos anyag van benne. Ahhoz képest, hogy zöldség, rengeteg fehérjét tartalmaz, ezenkívül magas a C- és a K-vitamin-tartalma.

A kelbimbóban található C-vitamin és más antioxidáns anyagok segítenek megőrizni a szem egészségét, és a látás minőségét - akár idősebb korban is. A C- és az A-vitaminnak a bőr védelmében és egészségében is kiemelkedő szerepe van.

 

Tipp: Főzd vagy párold meg, majd kevés oliva olajon süsd meg. Mennyei íze lesz!

 

 

Citrusok

Mindenki tudja, hogy a citrusokat magas C-vitamin tartalmuk miatt érdemes fogyasztani. Ha már unod a megszokott narancs-grapefruit-mandarin kombót, próbáld ki a vérnarancsot is. 

A citrusfélék rostban gazdagok, jót tesznek a szívnek, mert sok bennük a flavonoid, ráadásul alacsony a glikémiás indexük, ezáltal nem emelik meg túlságosan a vércukorszintet fogyasztás után, így a narancsból vagy grapefruitból származó glükóz lassan kerül a véráramba, és hosszabb távon látja el energiával a szervezetet.

 

Tipp: Télen mindig kapható kezeletlen Meyer citrom, mely lédús és íze kevésbé savanykás. Keresd nálunk november közepétől február közepéig.

 

Sütőtök 

A sütőtök rengeteg béta-karotint tartalmaz, ez az anyag adja narancssárga színét. A béta-karotin az egészséges látáshoz nélkülözhetetlen A-vitamin előanyaga, egyben antioxidáns is. Az antioxidánsok a szív-és érrendszeri, valamint a daganatos betegségek kialakulásában szerepet játszó szabad gyökök ellen hatnak.

A sütőtök gazdag C-vitaminban, ami támogatja az immunrendszert, valamint a sütőtökben lévő rostok segítik az emésztést. A kálium pedig szervezetünk folyadékháztartásának szabályozásában játszik szerepet.

 

Tipp: Próbálkozz különböző sütőtük fajtákkal, rájössz, hogy mindegyiknek más és más az íze. Nálunk a kanadai sütőtök mellett Hokkaidó tököt és Nagydobosi sütőtököt is találsz.

 

Alma

Az alma kiválóan eltartható télen is hűvös helyen, így gyakorlatilag semmit nem veszít tápértékéből még úgy sem, ha hónapokig betárazva áll. Legyen szó piros idared almáról vagy zöld Granny Smith almáról – a lényeg a beltartalmon van. 

A legegyszerűbben kezelhető és mindig kapható gyümölcs, melyben kevés a kalória, nagyon magas a rosttartalma, gyulladáscsökkentő és vérnyomáscsökkentő.

Bár gyümölcscukortartalma magas, ez mégsem veszélyezteti a betegeket – rendszeres fogyasztása csökkenti a szervezet inzulin-felhasználását.

 

Tipp: Napi 2 db közepes méretű alma már fedezi a napi vitaminbeviteledet.

 

Kiwi

kiwi gyümölcsnek több, mint négyszáz fajtája létezik, a leginkább kedvelt, és termesztett változat a Hayward, amely az össztermelés 95 százalékát teszi ki.

Többek között, C-vitamin-tartalmának köszönhető, hogy a a kiwi remek antioxidáns és immunerősítő.

Kutatások szerint napi 2-3 kiwi elfogyasztása 18 százalékkal csökkentheti a vérrögök kialakulásának esélyét. Hasonlóan jót tesz a szívnek és az érrendszernek, mint az aszpirin – de nyilván sokkal egészségesebb is. 

Tudtad, hogy a kiwi 83 százaléka víz?

 

Tipp: Mivel a kiwi utóérő gyümölcs, fogyasztás előtt pár nappal szerezd be és hagyd a konyhában.

 

Aszalt gyümölcsök és magvak

A szárított vagy aszalt gyümölcs kiváló vitaminforrás lehet, mivel fogyasztásával megfelelő ásványi anyagokhoz (pl. kálium, réz, kalcium, vas) és vitaminokhoz (pl. B1, B2, C vitamin, karotin, niacin) juthatunk. Emellett antioxidáns hatása nagy részét is megőrzi, hiszen az aszalt gyümölcsnek is olyan tulajdonsága van, mint a friss gyümölcsnek, csupán a víztartalom kevesebb benne. Ezen felül magas rosttartalmának köszönhetően is érdemes fogyasztani.

 

Tipp: Egyszeri fogyasztás esetén 40-50 g-os adaggal számoljunk. Székrekedésre aszalt szilvát, csontritkulásra mazsolát, kimerültségre datolyát ajánlunk. 

 

És mi a helyzet a magvakkal? 

Magas magnéziumtartalmuk miatt az olajos magvak segítenek a stresszt kezelni. A magvak amellett, hogy rendkívül egészségesek, esszenciális zsírsavakat, ásványi anyagokat és vitaminokat tartalmaznak, szívesen rágcsáljuk őket. 

Általában igaz, hogy a magvan a koleszterin szintet csökkentik és vértisztító hatásúak. 

 

Tipp: Magas energiatartalmuk miatt egyszerre egy kisebb marék fogyasztása ajánlott.

 

Tojás

A legrégebbi vitaminforrás. A csontritkulás megelőzésében kulcsfontosságú D-vitamin a tőkehalmáj után a tojásban található meg a legnagyobb mennyiségben. Tartalmazza még a bőrvitaminként is emlegetett A-vitamint, az antioxidáns hatással bíró E-vitamint, valamint a létfontosságú B-vitaminokat és folsavat is. 

 

Tipp: Válassz mindig szabadtartású tojást vagy bio tojást!

 

+ egy: a hidegen préselt levek – ezekről egy másik cikkben olvashatsz!

 

Forgalmazott márkák

a nálunk elérhető termékek kiválasztásánál egy dolog vezérel minket: jót enni! a lehető legfinomabb hozzávalókat és ínyencségeket válogattuk össze neked magyar és külföldi beszállítóktól és termelőktől. büszkék vagyunk partereinkre!


Vélemények, referenciák

köszönjük a szép szavakat, nagyon sok energiát adtok nekünk nap mint nap. igyekszünk folyamatosan fejlődni és újabb és újabb finomsággal bővülni.

precíz, gondos, szép

Kedves Csapat! Egyszerűen odáig vagyok meg vissza, ahogyan csomagoljátok a ládába a rendelést: precíz, gondos, helykihasználásból is ötös és szép, már ránézni is jó!  Szóval újfent köszönöm, arról nem beszélve, hogy az áru is mindig tökéletes. Üdv: Zsuzsa

rövid határidővel és megbízhatóak vagytok

Kedves Emese és Balázs! Nagyon örülök, hogy Rátok találtam! Gratulálok a gyors és rugalmas váltáshoz, és köszönöm a munkátokat!  Nagy segítség, hogy szép árut hoztok, megfizethetően,  rövid határidővel, és megbízhatóak vagytok. További  jó munkát, és a következő szállítmányig is. Köszönöm, Ágnes

máskor is tőletek fogok vásárolni

Csodálatos az áru, amit kaptam. Nagyon meg vagyok elégedve mindennel. Máskor is tőletek fogunk vásárolni és ajánlani is foglak titeket, mert ha a piacra mentem volna, én is ilyen árut válogattam volna magamnak. Eszter

fantasztikus tökéletes szállítmány

Kedves Groenk! Csak köszönetet szeretnék mondani a fantasztikus tökéletes szállítmányért! Minden gyönyörű és fantasztikusan kedves szállítokkal érkezett, hozzánk és nagymamámhoz is (oda is rendeltünk). Megkönnyeztem a gyönyörű nagy petrezselymet. Szóval nagyon nagyon nagyon köszönjük! A legjobb, hogy vagytok mindig, de főleg most! Kitartást és egészséget kívánok, Marianna

szép termékek, színvonalas kiszolgálás

Ígéretük szerint időben megérkezett a megrendelt szállítmány, gyönyörűen összekészítve, szép termékek, színvonalas kiszolgálás, mindenkinek ajánlani fogom. Köszönjük szépen!

Groenk

Élelmiszer házhozszállítás Budapesten, az agglomerációban, a Velence-tónál, Székesfehérváron és a Balatonon.

iratkozz fel hírlevelünkre!

Klikkelj, töltsd ki az űrlapot és nézd meg az inboxodat.


FELIRATKOZOM
Közösségi média

Itt is elérsz minket!


TERMÉKEINK
INFORMÁCIÓ
PROFILOM
KAPCSOLAT

+36 70 624 6020

sales@groenk.com

X

Kosarad

Groenk Megvásárolom